fredag, september 09, 2005

Från svart till....

Jag har nu blivit rödhårig. Men det var en lååååång väg dit. Tycker mitt hår iaf. Trodde ett tag att jag skulle få rapportera att jag nu för tiden är flint.
A kom igår å vi började leka frisör. Först gegga i avfärgningen, efter hon gjort det skulle vi kolla hur länge detta skulle sittta i då visar det sig att man skulle ha gjort det yttersta håret först å sen efter 20 min skulle man ha i det i hårbotten.
Opppps, man kanske skulle läsa bruksanvisningen först(det är inte min starka sida ska jag erkänna). Ja resultatet blev ju som det blev(ja vad annars). Krit vit i botten å ja en aning mörkare i resten av håret. Sen gick vi på den röda. Resultatet? Ja....kanllrosa i botten å en ganska schysst färg i resten. Så imorse( med en keps på skallen) åkte jag å köpte(som jag trodde) en mörkare röd toning. När jag håller på att sätta i den så tycker jag att den luktar väldigt stark för att vara toning bara. Läser på förpackningen(nåt som man ska gö INNAN man köper varan) att det är FÄRG å inte toning. Jo tack jag känner det i hår botten.
Jäklars det brann i hårbotten. Men håret sitter kvar å jag är ganska nöjd, men jag tror nog att svart är snyggast. Så vi får se hur lång tid det kommer att ta innan jag är svart hårig igen.

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hejsan Cia!!!
Tack för ditt gulliga inlägg på Charlies minnessida!!!

*Fnissar* lite åt din hårfärgning, precis som du gjorde jag sist, trodde jag hade toning men ack så fel - det var färg! Jag har gått från blondin, till mörkviolett och nu sist blev det nästan svart fast jag ville ha de mahognybrunt...ahhh...!!!
Ja det blir lite ljusare nästa gång *L* !!!
Här var det annars trevlig läsning, har varit en hel del i V-ås, eftersom jag kommer från Köping, men nu var det ett tag sen iofs.

Ha en skön Söndag - Kram Di*

11:26  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida