onsdag, augusti 17, 2005

Rensningens tid

Jag brukar komma till "rensningens tid" nån gång om året. Jag har precis gått i genom den. Tidningar...Alltså typ Elle, Mama, Vi Föräldrar, Drömhem & Trädgård, Hennes mm. Jag brukar inte slänga dom efter att jag läst klart dom. Jag kankse vill gå tillbaka å läsa den där artikeln igen som var så bra eller kolla in det där snygga köket... Därför spar jag. Men det har ALDRIG hänt att jag gått tillbaka till en redan läst tidning. Så jag vet egentligen inte varför jag inte slänger de på stört. Men nu i åkte de i återvinningen när jag var på rensnings humör.
Men jag brukar alltid ångra mig efteråt när jag slängt något. Kankse inte tidningar men som typ kläder, skor, krukor mm. Brukar komma på efter ett halvår -Att nu skulle den där krukan vara snygg att ha här...

Jag har köpt ett par grymt snygga VITA cowboys stövlar...De var så läckra, men vita vet jag inte hur länge de kommer att vara. Ähh det är snyggt så länge det varar, eller hur!

Jag har börjat skola in T på dagis nu. Hon tycker det är så kul. Känner mig lite överflödig där kan jag säga, hon har ju träffat personalen varje dag nästan sen hon föddes då jag lämnat G där. G har börjat på en annan avdelning. Han "växte ur" sin andra avdelning. Men han hann bara vara där i två dagar så blev han sjuk. TRÅKIGT!!! Mormor kommer å passar honom då jag går iväg den där timmen för att skola in T.
Tänkte då på dom som bor i en annan stad än sina föräldrar. Inga mor- eller föräldrar att kalla in som barnvakt i kris. Visst att man kanske har vänner som kan hjälpa en, men de kankse oxå har barn som de inte vill ska bli smittade. Hmmm, är det nån som läser detta å sitter i den sitsen, i så fall hur gör ni?

I helgen ska vi åka till Herrfallet. Där ska vi fira Fs pappa som fyller 60. Han vill inte vara hemma så han flyr fältet. Varför vill man inte bli firad? Det är ju jäte kul med fest å att få massa fina saker!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida