torsdag, augusti 25, 2005

Jag överlevde

Jag överlevde en helg med svärisarna. När vi kom till Herrfallet så tyckte vi att det var lite väl mycket motorcyklar å skinnvästar. Det visade sig att Harley Davidson Club Sweden hade sin års träff just denna hel å just i Herrfallet. Hahhahaa, så det var vi å massa knuttar som satt å pimpla öl hela dagarna. Men de gjorde inte så mycket väsen ifrån sig förutom då de tyckte att de skulle styla lite å köra runt på sina fin putasde "mopeder" utan hjälm å gasa på för fullt. Å ju mer de lät dessto coolare enligt dom.

I tisdags fyllde G 3 år. Han fick en jäääääääääääääääätte stor brandbil av oss. Han hade himla svårt att slita sig ifrån den när det var dags att gå till dagis. Det först han gör när han vaknar är att sätta sig å leka med brandbilen. Å det är det sista han gör oxå innan läggdags. På kvällen var vi på cirkus. Sara hade fått biljetter från sitt jobb, så hennes lill kille Lucas, å vi gick å kollade in clowner, hästar, katter som gjorde konster, å lite till. Efter en å en halv timme så tyckte G å Lucas att det inte var så roligt längre så vi åkte hem då. Men dagen efter så läste jag i VLT att final nummret hade varit en kille som klämde in sig i en flaska. Så det missade vi. Men jag överlever nog.

I helgen blir det kalas för G. Jag tyckte att det skulle vara kul med ett riktigt barnkalas för G men hans äldsta kompis är 4 å sen näst äldsta är 3 å nån månad å sen är det bara ettåringar å neråt. Så det blir ju ínget "lämna-barnen-kalas" utan deras föräldrar måste ju vara med oxå. Kom på här om dagaen om alla barnen har med sig två föräldrar så kommer det att bli 33 personer. HJÄLP, vad har jag ställt till med??? Vi kommer aldrig att få plats. Så nu kan jag inte sova om nätterna för jag ligger å grubblar hur detta ska gå....Måste ställa mig å baka oxå. Imogon kommer min pappa å hans fru från Linköping för att fira G. På lördags barn kalas, söndag kommer resten av familjen. Mamma mia. Kommer jag att överleva detta????

I tisdags sålde jag iväg våran säng stomme Malm från IKEA. 1000 fick vi för den. Så självklart så måste de ju användas så jag å barnen åkte till IKEA å satte sprätt på dem. G stod i kundvagen. Jag tjatade å tjatade om att han skulle sitta ner. Men till döva öron. När vi var på väg till bilen så tappade G balansen å flög ur vagnen. Han gjorde en bakåt volt å landade på magen å sen ko huvudet i 120 så han slog pannan i asfalten. Det vart sån jäkla smäll så jag trodde att han spräckte skallen. Jag har aldrig sett sån stor bula som växte fram på bara några sekunder. Så det vara bara att slänga in allt inkl barn i bilen å åka till akuten. Efter tre timmar kunde de konstatera att han inte fått hjärnskakning, bara en rejäl bula.

Har äntligen fått tag på en tvättmaskins reparatör. Tvättmaskinen som går varm här hemma låter väldigt konstigt. Hoppas att det går att laga. Ekonomin tillåter inte ett inköp av en ny tvättmaskin.

Ska ställa mig å rulla typ 200 negerbollar nu.....

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida