torsdag, oktober 13, 2005

Vilken morgon

Vilken morgon jag haft eller ja barnen oxå för den delen.

Började bra. Barnen i soffan med varisn vällingflaska å kollade på Barnkanalen (halleluja för den). Jag satt å käkade min frukost å bläddrar i VLT. Allt lungt å skönt...i typ 7 minuter.
Sen brukar det loss. T springer omkring med sin halvätna vällingflaska å spiller lite här å där, sen kommer hon å tigger som en liten hund av min macka, gå å brer en till henne. Då blir storebrorsan avis så han ska oxå ha en. Fast jag vet att han inte ätewr upp den Å jos oxå såklart.

Tyra får tag i Gs jos glas å häller allt över sig. Bara att gå å tvätta av henne å klä på henne. Min macka har blivit torr å teet är kallt för länge sen.

Nu är det Gs tur att klä sig, tvätta sig, borsta tänderna. Men G vill aldrig göra detta så det blir alltid bråk. Nu har jag även dargit upp persienner å öpnnat fönstret så att ALLA som går å cyklar förbi hör oss bråka å skrika till varandra.

Gs som nyss bajat i blöjan ska absolut baja mera på toan. Han sitter i säkert 20 min, man ska inte stressa barn, men då är kl 9 å då ska vi vara på dagis. Å han är inte ens klädd. Jag går ner å börjar göra mig i ordning. G ropar att han ä klar. Kommer upp till toan. G säger, -Oj mycket vatten, mamma...
G har då alltså tagit HELA toa rullen å försökt att torka sig, kasta det i toan, spolat, å ja ni kan ju tänka er hur det vart. Vattenet når upp till toa ringen. HELT JÄKLA STOPP I TOAN. Det är bara då att dra upp skjortärmarna å dyka ner med toaborsten å fånga upp allt papper.

G kläs på. Vi går ner i hallen där T har dragit ut alla mössor, vantar, skor (ja allt i hennes nå-höjd) på golvet. Ska klä på henne ytterkläder. Känner en svag odör...japp hon har bajsat....Upp igen byt på henne. Under tiden har G satt sig på sitt rum å börjat leka. Han vill absolut INTE gå nu. SUCK....

Ja efter mycket tjat å höja rösten så går vi ut till bilen. Där står min granne å plockar i sina golfklubbor i bilen för att ha en trevig dag på golfbanan.
-Är det stressigt på morgonen, frågar hon....OUPS, jag hade lust att gräva ner mig i sanden på våran sjabb-garge-uppfart som aldrig blir klar....
JAG SKA ALDRIG MERA SKRIKA PÅ MINA BARN....Fattar inte varför jag gör det. Min morsa var en skrik morsa å det var det pisnamaste jag visste då hon började, så jag svor på att jag aldrig ska bli sån...Men nu är jag en sån...BLÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ...Nanny akuten hjälp mig...

Inte för att jag har ett jobb som jag måset vaar på prick kl nånting. Men ibland gör G å Ts spontana utflykter i närområdet å då är det inte kul att komma 25 minuter sent å alla barn å personal står å väntar på en.
Fattar inte hur man ska få ihop det med ett jobb oxå.
F börjar jobba kl 06 så där har man ingen hjälp.

Var till Ikea idag för sjuttioelfte gången på två veckor. Kom på en grej till köket såm var tvungen att ändras i betsällningen.
Där köpte jag dessa goda dalahäst chokladen. Min lunch idag.
Det är polkafyllning.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Hjälp vilken start på dagen!!!! jag blev alldeles svettig bara av att läsa om det!!! Huva!! :)

Chokald med polkafyllning???!!! Låter hel skumt... men nu MÅSTE jag ju testa..tur jag ska till IKEA i helgen :)
Kram på dig!!

21:08  
Anonymous Anonym sa...

Haha....kör ni toalettdykning där hemma *fnissar* Ser er framför mig...;-))

Den där polkagris hästen med chocklad..såg lite skeptisk ut. Men den kanske var god...:-)

Kram
Sofia

14:54  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida