fredag, december 16, 2005

Snart jul

Kan nån öka dygnets 24 timmar till 48????? Hur fan hinner folk med att jobba heltid, ha två barn, å få allt att flyta på liksom.
Jag vet att det är en klyscha men jag hinner ingenting. Ligger sömlös om nätterna å skriver listor på allt som måste göras innan jul.
Vi ska vara här hemma hela allihopa. Bra planering. Ett kök som ser ut som skit, ja eller lite iaf. Inge taklister, golv lister,lite hål här å var där vi ska bygga nån smart typ hylla/vinställ.....ja nåt kreativt iaf!

Idag skolka jag.....jag vet att jag är 31 men de hade rea på barnbilstolar å eftersom G måste ha en ny så.....drog jag en vals om att det skulle komma en rörmokare å fixa vattenflödet till disk maskinen......å så drog ja...alltså det är ju frihet under ansvar å jag har faktiskt jobbat hemma med den uppgiften vi har.
Hmmm känns inge bra då jag skriver om det.

I onsdags fick jag ett infall. Var på stan å in på Expert, såg en sån där platt stero som skulle bli bra i det övre vardagsrummet(vi har två). Så efter konsultation med F på telefon köpte jag den å spände fast den på paket hållaren å trampa hem. Jag frågade han som sålde den till mig om jag skulle tappa den från cykeln om det skulle gå på garantin, men det gjorde de inte....hmmm kosntigt.
Jobbigt det hade varit om vi hade packat upp den å den inte funka. De skulle ju aldrig tro mig att jag INTE hade tappat den av cykeln.
Det är så typiskt mig å hålla på att babbla massa sånt som inte det ska babblas om.

Idag åkte vi till IKEA(nähäääääääää)! Jo det gjorde vi. Vi hade bestämmt oss att köpa en viss soffa men blääääää va oskön den var. Besviken. Jajaja, vi tar den här då....Nä för den tillverkas inte i den utstyrseln som vi ville ha.....skit å.
Så nu blir det 10 000 dyrare för nu ska vi ha en från Mio....tror vi.
De skrattade när jag fråga om vi kunde få den innan jul.

Imorrn ska jag ner på stan med G å försöka få en klipp tid.
På en salong som har elever(alltså frisörstuderande ,annars hade det blivit jobbigt om det var nån som läste på ABB gymnasiet) som klipper. 95 istället för 350 som det kostar annars att klippa en 3åring på en kvart, simplaste frillan....
Jag har blivit kärring....
Insåg det då jag läste vad jag nyss skrev.
Shit vad är det som håller på att hända med mig?????

Måste gå å göra nåt omoget nu...

Tja ba!!!!

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

shit vad du har mycket att stå i! jag förstår att du smiter lite..! =)

du har bra kalendersmak.. och musksmak! jag vill också se depeche!

ha en skön helg!
Kram

23:39  
Anonymous Anonym sa...

Hehe blev det nåt omoget??

Hoppas du har en bra helg iallfall!! Skickar över en kram !

01:02  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida