onsdag, november 16, 2005

Jobbigt

Fan vad allt är jobbigt just. Grin färdig var å varannan minut.
G är jätte sjuk fortfarande. Inne på femte dagen med 40 garders feber. Jag ringer till läkarstationen å får prata med en (som vanligt) otrevlig sjuksyrra som undrar varför jag ringer så här sent på dagen( det var vid 14 tiden) om nu G är så dålig. De hade minsann ingen tid att ta emot oss heller. Nähä, men då får jag väl ringa akuten å åka dit ostället då...Nä du får vänta tills imorgon å ringa då å få en tid till familjeläkaren...Yeah right....

När jag tidigare på dagen är på IKEA för att fixa å kompletera saker till köket så ringer de från Ts dagis. T är sjuk...feber. Bara att åka å hämta henne, sen hem till G som har sin mormor hos sig som barnvakt då jag varit på interjuv på Eductus.

Snickarna har sågat upp en öppning från köket till vardags rummet. Det dammar som bara den. Mitt i detta så ligger G utslagen på soffan....Det är trångt, skitigt, eländigt å fan å hans moster. Måste nog åka till barnakuten med G snart. Innan dess ska vi bara bestämma oss för ett kakel som måste beställas innan 16,30 idag för att vi ska få det tills på fredag då det ska börjas kaklas.

Rörmokarn kunde inte komma idag så snickarna har åkt för de kan inte göra nåt förr än röris är här. Så imorgon kommer det att vara mera folk här som kommer med massa frågor som jag inte kan svara på. Två snickare. en röris, en elektriker, två sjuka barn.....Å F måste jobba....

Livet leker.....NOT

Det här vart nog ett ganska osamnhängade text men det var skönt att bara välla ur sig skiten. Säkert massa stavfel oxå, men vem orkar bry sig???????

Herrå...

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

5e dagen med 40 graders feber?? Låter inte alls bra, åk in till sjukhuset på en gång! De är värdelösa på vårdcentralerna!!!

Hoppas de blir friska snart!
Kram

18:33  
Anonymous Anonym sa...

Stackars stackars dig....usch vad hemskt det lät. Ja, åk till sjukhuset istället. Vi var ju till vårdcentralen med Elise och så hittade det ju inget men på akuten så fick de ju ta prover och då hade ju stackarn njurbäckeninflammation....
tröstkramar Malin

19:19  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida