söndag, december 11, 2005

Nada

Jag har fått höra att folk tycker att jag skriver "roligt".....jag vet inte ja. Å att det skrivs alldeles för sällan.
Så nu gott folk har jag fått prestations ångest.
Jag får liksom inte upp.............eller till det......(vad trodde ni????)
Så nu måste jag skriva nåt jätte kul, men det händer just inget kul i mitt liv.
Kanske ska jag damma av nån gammal story....

Ja jag vet.....

För länge sen då jag gick en utbildning, Produktions teknisk( vad fan jag gjorde där vet jag inte)
Det man läste var matte typ kurs ö, teknik, hållfastlära( man banka på en metall bit å sen fick man analysera spåret som blev å då skulle man kunna läsa av hur hög hållbarhet den hade)...mamma mia jag fattar inte att jag höll på med det ett helt år.

Jaja, iallafall så hade vi praktik.
Jag var på ett litet företag, en mekanisk verkstad.
Fatta att jag tippade omkring på verkstadsgolvet å analyserade maskiner. Å skulle skriva en rapport om hur man skulle kunna ISO certifiera dessa.

Där på kontoret så jobbade en man som var såååååååååååååå morgontrött å hade uselt morgonhumör.
Jag tyckte att det var på sin plats att jag piggade upp denna man. Så varje morgon gick jag in på hans kontor å sjöng en truddelutt:
Morgonstund har guld i mun, guld i mun, guld i mun.
Han drog lite på munnen å tyckte nog innerst inne att jag var så dryg.

Min handläggares almanacka låg framme på hans skrivbord en dag då jag var där, så jag tyckte att han skulle skriva upp min födelsedag den 7 april. Det gjorde han å så var det bra med det.

Jag slutade min parktik å nån månad senare så var det den 7 april.
Telefonen ringer klockan 0600.
Det är Pontus Enhörning(stavas det så???????)
Från morgonpasset. På P3.
Han tyckte att jag skulle sjunga Morgon stund har guld i mun....
Japp det gjorde jag. För den trötta mannen på kontoret å hela sverige (ja de som var uppe då iaf)
Hoppas att mannen var uppe å lyssnade så han fick njuta av sin hämd.



Imorgon kanske jag berättar om fiaskot med vårt kökgolv. Ska bara på julbord först å vräka i mig massa mat.

Go natt.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida