onsdag, maj 17, 2006

Jag=sunkmorsa

Jag har blivit en sunk morsa.
Från att haft stenkoll på grejer som ska fixas å födelsedagar mm till att komma till dagis UTAN matsäck till Gs utflykt......

Jo det är sant. Kom till dagis en dag å barnen som redan var där stod å jämnförde sina matsäckar.....G kollade på mig å frågade: -Vart är min matsäck?????
-Öhhhhhhhhhhhhhhh, fröken kom hit.....Ska de ha matsäck idag????
-Ja varje onsdag gör vi en utflykt, svarde fröken.
-Jaha oj då. G, mamma kommer snart ska bara åka till Statoil å köpa lite fika till dig...
120 knyck till Staoil å handla en festis å en bulle.

Fy fan vad sunkigt alltså.

Nu har jag målat en dörr hemma med skoltavel färg som ALLA avikande vardagsbestyr ska skrivas upp på.
Kommer kanske att funka i en vecka eller två, men ska göra ett försök. Det är lite mkt i mitt huvud som ska kommas ihåg, så det behövs lite hjälp medel.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Ååå, äntligen händer det grejjer på den här bloggen igen. Thaaank U!

00:15  
Anonymous Anonym sa...

Hej, läste av en slump din blogg och blev så glad eller kanske lättad att det faktiskt är fler än jag som stått där i dagishallen utan matsäck...
Åsa

17:52  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida