torsdag, december 29, 2005

Jäkla tand

God fortsättning kanske jag skulle börja med innan jag gnäller...

Strax innan jul var jag hos tandläkaren å påbörjade en rotfyllning...700 riksdaler kostade det kalaset....observera att jag skrev påbörjade för det är inte klart. Nästa besök i januari kommer att kosta 1330. Jippiiiiii.
Ja det kan väl vara OK om inte man var tvungen att åka dit idag igen för att man tror att det flyttat in en byggjobbare i tanden som bankar med nån hammare av nåt slag. För att mota bort byggjobbarn tog herr tandläkare 700 balubas.

Är så less på att springa hos tandläkaren. Å det kommer att bli mera besök för att det är tydligen tre hål till som ska lagas!!!!!
Tro nu inte att jag inte borstar tänderna ordetligt för det gör jag. Det sa faktiskt min tandläkare så det så. Nä det är allt småätande som är boven i dramat. Hon rekomendera mig att börja dagen med havregrynsgröt för att hålla mig mätt längre!!! Ett råd att följa kanske. Istället för att mumsa i sig två bullar å ett glas mjölk.

Man ska kanske bli tandläkare. Under de 30 min som jag satt där å fick vänta på min tur så hann tandis med tre st patienter. En betalde 1200, den andra 450, å den tredje 650. Å sen jag som betalade 700. Ingen dålig timmpening.

På lördag är det nyårsafton å vi ska bara vara hemma. Så skönt. Men det hade ju varit trevligt att gå på fest men med två smått galna barn kommer det inte att bli en lugn stund. Så det är bäst att stå över i år. Mitt liv står fortfarande på paus. Synd att inte huden fattar det oxå.

Jag älskar att läsa bloggar som har massa foton på det som de gjort. Fattar inte bara hur folk orkar lägga in bilderna i datorn (typ tömma digkameran på ca 10 kort åt gången.) Jag har en jäkla massa mappar med kort. Ska inte tala om hur många som inte är framkallade. Har inte framkallat sen sommaren 2004. Billigt det kommer att bli!!!! Måste sortera....ja den punkten kan läggas till på min ATT GÖRA LISTAN. Som punkt 73 då.

Ja men här kommer lite kort från julas då.


Jag, G å T. Vi har nyss klätt granen!


G å T brevid sin snögubbe.


G å T med tomten.


G å T i sina sacco säckar som de fick i julklapp av mommo!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida