fredag, december 30, 2005

JÄKLA TAND del 2

Va fans helvetes skit fan å......sorry men det var befogat.

Det smakar tandfyllning i munnen konstant. Typ lite stark menthol eller nåt. Ja det är väl OK när man inte äter nåt, men att äta lingon gryta med en touch av menthol är igen hit.

För en stund sen så rensa jag skafferiet å hittade Bamse tuggumi. Har aldrig smakat det förr, men jag tyckte att det smakde lite väl mycket "vuxen tuggummi" för att G å T ska tycka om det å det gör de. En liten rund vandring med tungan å det visar sig att den delikata fyllningen är BORTA. Antagligen i min mage.....
Så mitt nyår kommer att se ut som så att jag kommer att gå å tugga Citodon. Va roligt jag ska ha det. Kommer inte att våga äta nåt. Skit å. Idag har jag förberett middan tills imorgon. Det kommer att bli en tre rätters. Förrätt: Het aioli med kräftstjärtar på avokoda, varmrätt: helstekt oxfile med italensk potiskaka, krämig savoykål samt smörfrästa kantareller, efterrätt; Semmifreddo med konjak å varm kolasås.
Ja det är det F å barnen ska äta. Jag kanske kan dricka kolasåsen?

Idag hade jag en "flaschback-stund". Surfade runt å hittade några Depeche videon som jag började kolla på.
Tittade bla på Enjoy the silence. Madra mia va bra den är. Plötsligt så var jag 20kg smalare, hade en party garderob som inte gick av för hackor(jo det gjorde den men det lät coolt). Kunde gå ut onsdag, fredag, lördag å ändå vara rätt så fräsch. Nu ligger jag döende i flera dagar efteråt.
T å G bråka en våning upp, F sprang omkring å var asirro på mig att jag satt vid datorn för han ville ut i garaget å valla sina skidor(som han gör typ tre timmar om dan).
Va fan är det för mycket begärt att bli 20 kg smalare några minuter om dan????
Till slut så skrek jag : TYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYST, jag har en flaschback!
Hmmmmmmm, kan man ju tro att det blev tyst på dem alla men närå.
T å G sover nu så nu ska jag återgå 10 år i mitt liv en stund igen.

Gott nytt på er.

1 kommentarer:

Blogger Ina sa...

Gott nytt år på dig också!

Hoppas du kan äta middagen ordentligt med tanden ändå.

Jag hade inte heller "riktig" punch hemma. Det funkade alldeles utmärkt med essens köpt på ICA. :-)

17:04  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida