fredag, februari 03, 2006

Here we go again...

Jäkla piss helvets skit...

Under den mysiga fredags middan kräktes G.
Va bra, då kör vi magsjukan IGEN DÅ.

Är så förbannad på alla tröga föräldrar på dagis som kommer med sina barn till dagis fast en av föräldrarna ligger hemma å spyr för fulla muggar. Å sen kommer å berättar att det var tur att de hann få iväg barnet till dagis för att nån timme efter dagislämningen så blev förälder nr 2 sjuk oxå.....Nähä, det menar du inte...

47,5 timmar efter sista kräkan/bajningen så smittar man. Det är inte förr än 48 timmar man inte smittar. Men det verka många skita totalt i.

Å det är så passande(det är den väl aldrig) om vi nu alla fyra skulle åka på detta för att både Fs päron å min mamma är borta dennna helg.
Å jag ber till högre makter att vi andra inte åker på det.

Nu har jag varit på ICA(för 3e gången idag) å handlat 6 l socker dricka å 2 l blåbärssoppa.

3 kommentarer:

Blogger En mammas bekännelser sa...

Tack! Har lust att ringa de föräldrar som jag vet smittat oss å be dem komma å torka spyor...

21:07  
Anonymous Anonym sa...

Ett problem är ju också att bvc säger att de kan komma tillbaka efter 48 timmar... sjukvårdspersonal får inte komma tillbaka till jobbet förrän efter tre dygn för att vara på säkra sidan... tycker bcv tar i i underkant + så slöa föräldrar förståss som inte orkar bry sig! Jag håller med dig om att det är skitdåligt! Det borde du säga nu när du vet vem det är som smittat er o allt. Stackars er.

23:36  
Anonymous Anonym sa...

Nä fy vad jobbigt. Vera är också lite sjuk, vet inte om det är magsjuka eller något annat för ingen annan av oss har drabbats som tur är. Stackars Vera däremot är jättelös i magen och äter knappt :( Har ni klarat er, du och F?
Klart vi ska ta en afterwork någon fredag. Var på Strike igår och bowlade - skitkul! De har ju afterwork på fredagar mellan 15 och 18 eller nått sånt. Vad tycker ni?
Ska vi ta och träna snart förresten? Jag kan inte imorgon (S jobbar sent), men nu känner jag mig ok i alla fall.
Kram

17:57  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida