torsdag, december 17, 2009

Kallt

Jisses va kallt det är. -14 brrrrrrrrrrrrrrr. Skjutsade G till skolan nyss, har bara ångor kvar i tanken. Då går inte värmen på i bilen, höll på att frysa röva av mig.
Idag ska den abslot sista julklappen inhandlas. Till G. Var på mitt gamla jobb igår för att hämta jultidningar som jag visst hade köpt av en kollegas dotter. Kom inte ihåg vad det var. Två saker till T. Så jag känner att G måste få en sak till. T får massa paket men inte G. Men hans kostar lika mycket. Vi har köpt ett teleskop till honom. Så jag tänkte att jag skulle hitta nån bok om stjärnhimlen.
Igår var barnen på mamman å pappans simskola. Japp vi kör med hemundervisning av sim! Gick ganska bra. Lite folk. Skönt!
G är så rolig(å stor). Han sa härom dagen: visst kan man bo hemma hos dig å pappa så länge jag vill. Jag måste inte flytta när jag blir gammal. Ja det får du, sa jag, men jag tror nog att du vill flytta när du blir vuxen. Nä det tror inte jag, svarade han.
Lillplutten ska bo hos mamma hela tiden. Inte mig emot!!!!!!
Igår när vi skulle åka från badhuset(kl 19) så hade jag packat ned pyjamas till barnen att sätta på sig efter duschningen. Tänkte att det skulle vara skönt å mysigt att hoppa i en ren pyjamas efter tvagning för att sen sitta i bilen å slumra till, ledas in i sängen hemma sen.
G kom ut sur från omklädningsrummet, blängde på mig å sa: mamma jag tycker du är pinsamm. Ta med pyjamas till badhuset.
Glömmer visst bort att han är 7 å inte 4.......

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida