lördag, december 12, 2009

Fredag

T hade lucia firande på sitt dagis imorse. Det började kl 07,30, vi skulle vara där 07,25. Vi vaknade 07,19............OMG hur f-n kunde det hända???
Jo om man låter F ställa alarmet på sin nya mobil som han tydligen inte fattar hur man gör.
Men vi hann, märkte senare på dagen när jag å F satt å käka lunch att F hade sin Tshirt ut-och-in...Ja ja det var ju iaf inte jag!
T var jätte duktig. Hon läste en vers, lilla gull.
G gick till skolan tillsammans med tre tjejer från hans klass som oxå var å kollade på sina småsyskon. Så duktiga.

I torsdags när jag var på stan å inhandlade julklappar ringde chefen för ett jobb som jag sökt å sa att de gärna ville att jag skulle börja hos dom. Vilken glädje. Gick med ett fånigt leende på läpparna på stan själv. Så idag var jag å skrev på ett anställningsavtal. Börjar den 11/1. Så jäkla kul! Var arbetslös fyra veckor innan jag skaffade mig ett nytt jobb. Det ska bli så spännande. Ska få lära mig massa nytt.

Igår bokade jag en campingplats i Tandådalen. Japp vi ska vintercampa. Hmmm det kan ju gå hur som helst. På annandagen sticker vi å kommer hem den 29. Så det blir en "testa på omgång".

Idag har alla julklappar inhandlas klart. Bara farmor kvar. Vad köper man till en 90 årig tant??????
Känns som ett omöjligt uppdrag varje gång det vankas födelsedag eller jul.

Förhoppningsvis kommer det att bli mera fart på mig nu när jag vet att det är tidsbestämmd "gå-hemma-i-mysbralla". Så här ska skrivas listor på allt som ska fixas.

Imorrn ska det bakas mera lussebullar, bakas mera grankakor. Sen ska det ätas julbord, direkt efter julbord ska jag träffa massa gammla vänner för en middag på Karlsson på taket, inte så vidare bra planering att gå ut å käka direkt efter ett julbord men några glas vin slinker nog ner.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida