måndag, december 07, 2009

Ikväll..

...ska jag till Eskilstuna på glöggmingel. Hem till en exkollega. De är så gulliga så de bjuder in mig oxå. Det värmer kan jag säga. De har hyrt in en buss som ska gå ifrån Västerås kl 17 så man ska kunna dricka lite starkare glögg. Men just av alla dagar så är F å jobbar i Stockholm...så jag får vackert sitta å vänta in honom å sen är det gasen i botten till Eskilstuna.
Vi ska ha julklapps byte. 24 riksdaler får den kosta. OMG, näst intill omöjligt att hitta nåt, men jag lyckades.
Idag har jag varit på Arbetsförmedlingen på bransch träff. Ett infomöte om de resurser som finns att nyttja på arbetsförmedlingen. Mötet ska hålla på en timme. Om det nu inte hade varit för en deltager som tyckte att hon hade ordet hälften av infomötet. Jag skiter lite i hennes situation å hur hon har hamnat där hon är idag å vilka problem hon har stött på. Hon hade tusen frågor. Det säger jag ingenting om, men personalen hade redan informerat om det hon frågade om. Jag höll på att bli tokig. Va är det för fel på såna människor? Om de nu har så mycket att prata om ta det då med arbetsförmedlaren EFTER mötet å inte medans det sitter 10 andra pers som inte är ett dugg intreserade av hennes onödiga frågor.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida