torsdag, augusti 07, 2008

Turnén

Här kommer en utförlig rapport om våra 180 mil som vi har avverkat på semestern.
Den började med att vi åkte till Helsingborg å tog färjan över till Hel singör.
Därfrån åkte vi till Jylland.(Äntligen har jag lärt mig vilken ö som är vilken av de tre, F skällde på mig som fan att jag inte visste vilken ö som var Själland...å nu vet jag det...ni fattar va?!?)
Tänk att bo i ett land där man kan åka bil genom hela landet på en halv dag. Eller ja en hel om man har husvagn.
När vi kom fram till Billund som den lilla byhålan heter som Legoland ligger i så vart vi överaskade att det minnsann fanns en camping där. Det visste vi inte utan hade tänkt att stå på en parkering över natten, gå på Legoland dan efter å sen dra vidare men nu fanns det ju en camping så där bodde vi i två nätter eller var det tre...kommer inte riktigt ihåg.
Legoland var helt suveränt. Har ni inte varit där ÅK. Det var sååååååååååååååååå coolt.
Efter det stack vi till Lööken...det ska var ett eller två danska O där men fick inte till det. Där var vi i några dagar. Det var inte toppen väder men dagarna rullade på. Efter några dagar stack vi tillbaks till Sverige. Tog Öresundbron över. Så vi stannade i Malmö över dan å kikade lite. Vilken mysig stad(det lilla vi såg av den). Den vill jag se mera av.
Vi det här laget hade Fs pappa ringt å informera oss om att vi hade körförbud på bilen. "Nån"(läs svärfar) hade glömt att ge oss besiktnings tiden till oss som hade blivit skickade hem till honom istället för till oss. Så nu var vi olagliga oxå. Om polisen skulle känna för att kolla upp vårat registrerings nummer när vi råkade passera så skulle det bara vara att snällt lämna bilen till farbror polsen å dra husvagnen för hand längs vägarna.
Så resan gick vidare till Ringsjön. Ligger utanför Hörby. Där stanna vi nån dag. Ringde runt till å kolla på olika Bilprovningar runt omkring för att se om de hade tid för oss. I Simrishamn fick vi en tid så vi drog dit.
Där var även Y å F + deras barn. Å nu kom kanon vädret.
Så häckade på stranden eller vid polen som låg brevid hela dagarna.
T å G har gått sim skola i sommar så nu kan G simma å T är på väg att skippa flytdon snart. Så häftigt!!!!!
Efter några dagar så stack Y å F vidare.
Vi hade tänkt stanna nån dag å sen dra vidare. Vi brukar bli lite rastlösa av att vara på ett å samma ställe mera än fyra, fem dagar men nu hade vi ju en besktningstid att passa.
Vi hade sån jäkla tur så att samma dag som F å Y stack kom det ett såååååååååååååånt trevligt par i våran ålder å ställde sig brevid oss. De hade en kille på sju å en tjej på 3. PERFEKT!!!!
Barnen lekte så bra, så vi vart kvar i en vecka till.
Slog rekord i att vara på en å samma camping så länge som en å enhalv vecka.
Vi hade kanon trevligt med dessa smålänningar.
Vi ska åka på husvagns mässa tillsammans i höst.
Så trevliga var de att vi kan tänka oss att träffas igen!

T å F på fisketur i Ringsjön.

G fisk sin första fisk i Simrishamn

Grillkväll på stranden med Y å F.