torsdag, augusti 28, 2008

Lite rund om magen

På min avdelning är det tre st som är på smällen. På samma våning (annan avdelning) två till. Några trappor ned är det en.
Ytterligare några trappor; en som ska leverera vilken dag som helst.
Detta är ju jobbets stora snackis.....

Här om dan går jag brevid min kollega(som är har världens finaste kula till mage) upp i restaurangen , vi möter en bättre vetande gubbe som blickar ner på kollegans mage å sen på min icke gravida ölkagge å säger:Ja tänk vad många det är som är havande här på jobbet...
Dagen efter får ja höra av en annan kollega att ytterligare ett pucko yttrat sig om att jag var nog gravid ja mä....
WTF......
Har ingen berättat för dessa 50+ att det där är straffbart att yttra sig om saken om man inte är 110% säker på att kvinnan i fråga är havande??????
Den lilla otäckingen som sa det gömmer sig varje gång vi möts...det gör hon rätt i.

Så denna outfit är inte lämpad för min runda ölkagge, fast den är to die for....

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Ja jag hatar såna idioter som slänger ur sig sånt...och med detta mode med tunikor etc så ser ju alla rätt gravida ut...speciellt jag. Jag kommer aldrig att få totalt platt mage...hrm...en städerska på jobbet frågade 2 ggr om jag var gravid (dock 2 år sen) jag sa - nej jag är bara FET!...då blev hon tyst...j-lva kärring. kram malin

09:30  
Anonymous Anonym sa...

samma sak här. så jävla jobbigt när nån kommer fram och knackar på axeln och viskar Är du gravid? VA FAAN. låt mig va!

21:22  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida