onsdag, oktober 10, 2007

Dygnet har bara 24 timmar...

Cia har inte tid att blogga för hon jobbar.
Jag har inte tid att jobba för jag bloggar. (Nu även för två...)

Jag har ångest, julångest, redan! Hur ska det gå. Jag har gjort en att-göra-inför-jul-lista och har redan börjat stryka vissa punkter. Känns inge bra i mitt mamma-samvete.
Julpyssla och hugga gran har fått stryka på foten. (Kan nog inte använda det uttrycket i det sammanhanget, men i mina öron låter det bra.) Granar finns att köpa, även om huggandet är otroligt mycket mera barnvänligt än att stå på en sunkig parkering och tjacka ett in-nätat träd som när man sedan släpper lös det visar sig bara ha hälften av grenarna man önskar att det hade. Det kan kompenseras med fina kulor och hempysslade stora fula saker.
Men då till mitt nästa problem. Jag vill inte pyssla. Jag tycker inte att det är kul att sitta med gamla äggkartonger, mjölkpaket, flirtkulor, piprensare och toarullar och försöka skapa något. Det blir ju aldrig som man tänkt sig och det får man lida för resten av julen när det sitter skräckinjagande gubbar i hela huset som ska föreställa tomtar. Nej jag vill inte! Jag gör det inte! Ibland kan jag vara en så otroligt dålig mamma.
Men baka, göra godis och pepparkakshus är väl en form av pyssel? Förresten ska man väl ha någon nytta av att låna ut sitt barn till fritids och skola. Hoppas verkligen att de där fröknarna drar sitt strå till stacken och ger mitt barn en rejäl dos av pysslande som ska sparas där och pynta hela skolan med.
Sen kan jag efter jul gärna få hem allt och göra mitt mamma-jobb. Berömma, ljuga och hålla på. Sen kan jag snyggt avsluta med att säga "Synd att julen är slut. Vi får allt packa ner allt i källaren och spara till nästa jul".

/Hanna

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida