torsdag, november 19, 2009

Orättvist

Nu har det gått en vecka i arbetslösa tecknet å jag har haft fullt upp. Sitter inte å rullar tummarna än.
Men det är mentalt jobbigt att inte ha ett jobb å att leva i ovissheten om vad som ska hända i framtiden. Klump imagen hela tiden.
G sa igår att han ville äta frukost på skolan idag. Torsdagar är det gröt å på fredagar får de varm O´Boy. Vilken lycka i en 7-årings liv.
Men sörru det går inte för sig för mammma är arbetslös. Han tyckte att det var så orättvist. Denna diskussion kom kl 21 igår kväll när han inte kunde sova. Försökte att förklara att det är så när ens mamma eller pappa inte har ett jobb. Men den förklaringen godtogs icke.
Det hela slutade med att F försökte att förklara att det är inte vi som bestämmer det utan politikerna. Sen skulle han veta vad politiker är å hur man kan rösta på dom å vem man ska prata med om detta.....puhhhh.
Än så länge har det funkat att hämta honom tidigare än vanligt. Men jag bävar mig för i jan då han bara får gå 6 timmar i veckan på fritids.
Idag får han gå 15 timmar. Det är precis lagom. Skulle kunna tänka mig att 10 timmar skulle räcka. Han slutar skolan kl 12,30 alla dagar förrutom en dag då han slutar kl 13,30. Det kommer att innebära efter nyår får han gå 1,20 timmar på fridtids. På en timme ska han alltså komma in i en lek å hinna leka klart innnan jag kommer att hämta honom. Jag vet att jag målar fan på väggen redan nu, men detta är G som kan bryta ihop å vara helt omöjlig att ha att göra med om man råkar komma kl 15 en dag då man jobbade å han hade varit i skolan sen kl 07 på morgonen. För han hade inte lekt klart. Fight utan dess like. Klumpen imagen bara växer.
Detta handlar inte om att jag inte vill ta hand om mitt barn. Tro inte det. Utan det handlar om vad som är bäst för honom. Just nu är det att vara med sina kompisar.
T är det annat med. Hon trivs med att vara hemma. Inte lika viktigt för henne att få vara på dagis. Hon tycker att det är jätte kul att vara där men är nöjd med den tiden hon får.
Mina förhoppningar om att nån har hittat mig å anstält mig innna nyår är inte så stora!

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Lilla Skruttan...jag letar varje dag efter jobb åt dig...Snart så....ska du se att det "plötsligt händer"

Anna-panna Blomberg

14:40  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida