torsdag, juni 11, 2009

Håll i er

Hallo vänner. Gudars vilekn låååååååååååååååååång paus detta har varit. Tänkt en del på bloggens vara eller inte vara. Fy stan vilka problem man har.
Vad har hänt sedan sist då?
-altan börjar bli klar. Har tom oljat in den nu(lite av taket kvar).
-har börjat räkna points igen. Hittills - 3 kg.
-har(trot eller ej) börjat jogga. Ställde tom upp i Stadsloppet å sprang 5 km bland folk. Gillar inte att springa när nån ser mig. Helst ska det vara djupt inne i skogen. Folk kan ju få en smärre ckock när de ser mig komma lufsande. Tuttar som hoppar upp å ned. Nästan slår mig själv i fejjan med dom. Röven å mage som studsar upp å ner, upp å ner. Men jag gjorde det. Jag har sprungit 2,5 km i spåret några gånger. Så jag trodde aldrig att jag skulle ta mig runt utan att stanna ett par gånger. Men det gjorde ja. På 29 minuter. Är väldigt nöjd.
-köpt en ny(beg, men ny för oss) husvagn. En Solifer 2002. Lite större å bättre planlösning. Bilder kommer.
-varit på vippen att få en soc anmälning på oss som ansvarslösa föräldrar. F skjutasde T på pakethållaren. Plötsligt tag det tvär stop. Det var Ts fot som hamnae i cykelhjulet. Rejält fast satt det, hennes fot var helt vriden. Å va hon skrek. Hon hade så ont å kunde inte stödja på foten så vi åkte till akuten. Efter nån timmes väntan vart T rastlös å började stödja sig på foten så då åkte vi hem igen. Innan soc kom å tog T ifrån oss.
-haft en maj-juni stress utan dess like. Julstressen släng dig i väggen. Allt ska hända nu. Det är lopp som ska springas, det är tjugor i 40 olika kuvert hit å dit till alla fröknar, det är städ dag på dagis, det är skolgårdsfest, det är fika med klassen/dagis, det ska kubbas med jobbet, det ska vinas med vänner på nån härlig uteservering, det ska grillas med allt å alla.....puhhhhh...

Detta var lite vad jag sysslar med. Återkommer snart med bilder.
ÅSA jag lovar bilder på altan. Kanske du kan komma å sitta på den live men ett glas vin eller två snart?

1 kommentarer:

Blogger Unknown sa...

Håller med...julstressen är INGENTING mot maj-juni. Var tvungna att låta barnen vara hemifrån för att inte drabbas av någn slags jag-gå-och-gräver-ner-mig-sjukdom. En är hos farmor och den andra hos mormor. Skönt! Allt var avslutningar, studenten, presenter, trädgårdsarbete är bara puh över. Inte riktigt allt men. Snart är det semetser!!!!!! Kram

09:59  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida