fredag, april 17, 2009

Depeche Mode

Jag har nostalgi kväll. Sitter å hänger på Youtube å kollar Depeche.
Deras nya album släpps på måndag. Är så nyfiken.
Kommer ihåg förr i tiden stod man kl 10 på dagen då deras nya album släpptes utanför skiv affären. Köpte skiva, kostade på sig ett plast fodral så inte omslaget vart repigt. Sen bar man den fina, gula skivkassen som om det gällde livet hem för att sitta i flera timmar å bara njuta. Lyssnade, läste texten så man kunde den utantill. Smekte sin biljett till konserten i Globen. Det första jag skulle rädda om huset började brinna.
Det var tider det.
Jag kommer inte att stå kl 10 på måndag utanför skivaffären å jag kommer inte att ha en biljett till kommande kosert i sommar till Globen.
För de kommer INTE till Globen. Nä de kommer till Arvika!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
WTF, Arvika. Arvika festivalen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hur tänkte de nu?
No way in hell jag åker å trängs med massa löst folk på en festival.
Jag ska bo på hotell i Stockholm å dricka lite drinkar innan man glider in på Globen, jag vill pinka på en riktig vatten klosett å inte i nån sunkig stinkande bajamaja.
Så gärna vill jag inte se dom......eller.....
Jo jag har stor sorg i mitt hjärta att jag inte ska se dom på den här turnén
Jag å Y har varit på varenda konsert sen 1990 eller var det 1991??? Kommer inte ihåg.
Jo jag har sorg känner jag nu.
Ska ner i källaren å leta reda på kartongen med gamla kläder som jag sparat, kläder som man inte kan slänga för de har så många minnen med sig.
I en sån kartong ligger alla de konsert tröjor jag har köpt under åren.
Ska tränga på mig en sån T-shirt å fortsätta kolla in snyggingen Dave Gahan på Youtube.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida