söndag, december 07, 2008

Tomtit

Men hereguuuuuuuuuuuuud ändå, att vi inte har gjort det här tidigare. Åkt till Södertälje å gått på Tomtit. Gudars va kul det var. Kom vid 11 på fm å åkte därifrån vid 16,30 å då hade vi knappt hunnit med hälften. Det var kanon. Åk dit om kidsen är från fyra å uppåt. Det var värt de där 600 kr som jag gnisslade om när vi skulle betala.
Vi började med att göra egna pepparkaksformer. Sen var det råttrace. Alice, Agnes å kommer-inte-ihåg-den-tredje-råttans-namn, hade race i en bana. Man fick rösta på vilken man trodde skulle vinna. Jag å F ville satsa pengar men det var ingen annan som var med på det.
Torra människor.
Sen bakade vi pepparkakor med våra egen designade former.
Å sen massa annat kul oxå.

På vägen dit kom jag på att det var den 6 dec idag å jag har inte betalat räkningarna för nov.
Hur fan kan man glömma det. Det är nåt som man gör minst 12 ggr om året. Har gjort det de senaste 15 åren. Men det här månadsskiftet fick rutinfunktionen i hjärnan tilt. Så jag har tillbringat en del av denna lördagkväll med att samla ihop räkningarna å betalt in dom. Så där 10 dagar för sent.

På väg till Södertälje missade vi en avfart som ledde oss till E4an. Istället åkte vi den gamla vägen som tog sån tiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiid.
Jag har tjatat om att vi ska köpa en GPS, men F har inte fullföljt sina åtaganden som jag har utsett till honom. Visst jag kan utföra handlingen men jag tänker inte betala för en GPS. No way! Nu är jag rädd att jag kommer att få en GPS i julklapp. Det vill jag ju inte ha. Alltså jag vill ha en GPS men inte i julklapp.

Jag å T med våra pepparkaksformar


Gudars vad vackert

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida