fredag, december 26, 2008

Loftsäng

Idag har vi åkt skridskor, HELA familjen minsann. Japp jag har åkt skridskor i Fs två strl för stora avdankade skridskor.
Åkte i ca fem minuter sen var smärtan olidlig i vänster foten. Det krampar som fan. Det går över sa F. Yeah right. Slängde mig i en snödriva å slet av mig dom. Mamma mia.
Men barnen har blvit jätte duktiga bara på två ggr. Kul.

Idag har jag även varit på; HÖR Å HÄPNA....IKEA.
Japp idag igen.
Ts rum var en katastrof. Ingenstans att sitta å hålla på med allt sitt pyssel som hon gör dagarna i ända. Så nu inhandlades en loftsäng, en bordskiva+ben, en lådhurts å lite annat smått å gott. Det vart sååååååååååååååå bra. Fick slita bort henne från hennes skrivbord som hon suttit å pysslat vid hela kvällen.

Men det slog mig nu när hon somnat i soffan....hur får man upp henne dit utan att hon vaknar eller slår hennes huvud i taket?
Eller hur blir det när hon vaknar å ropar:
-Mamma jag har ont i magen...å sen kaskad kräkar rakt ut över säng kanten(för helvetes sjukan kommer ALLTID på natten). Ja ni förstår väl, utan att jag behöver gå in på mera detaljer.

Imorrn bär det va till pappa i Linköping å fira änne mera jul. Det blir den tredje. Så är det att vara skillsmässobarn.

2 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

Please, ta ett kort och lägg på bloggen, tack!
Vill se skapelsen.

//Åsa

21:11  
Blogger lyckligamamman sa...

Vi (jag) vet hur det är med helvetessjukan i loftsäng... inte kul att vara förälder då, vill jag lova

//patrick

12:47  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida