måndag, december 22, 2008

Vilken husmor ja är

Idag har jag rullat köttbullar till förbannelse. Trodde aldrig smeten skulle ta slut. Men jag höll mig ifrån att göra pannbiffar(inge kul med pannbiffar på julbordet)eller en stor boll av alltihopa
Gjorde även en jansson och gjorde choklad praliner. Men sen när man står där i köket å det börjar lida mot middag så har man inte en susning vad man ska äta.
Konstigt.
Vad det blev??????????????? Köttbullar så klart å jansson å skinka å sill å ägghalvor.
Jäklars va gott det är.

Vi ska inte vara hemma på julafton, men ingen jul utan en jansson i kylen.
Imorrn ska jag nog koka knäck(som jag får suga på, förra året kostade knäcken mig några tusen lappar då en plomb följde med knäcken)

Idag var jag å barnen ner på stan. Gs nya glasögon hade kommit. Så nu har G fått sin julklapp, ett par glasögon för 1500. Som hittat. Stackarn, de är så tjockt glas även om optikern har slipat ner dom så gott det går. Han har +6,5 på höger å +6 på vänster. Om det säger er nåt.....
Man mäter med 0,5 grad.

Klockan är 22 å barnen ligger å sjunger i kör. Ingen av dom kan sova. De är så spännda inför julafton. Det är det första de frågar efter då de slår upp ögonen på morgonen.
-Hur många dagar är det kvar????????

Ja låt det aldrig ta slut.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida