söndag, maj 04, 2008

Tyra klåfinger

Nu har hon varit i farten igen.
Igår kväll hade ingen varmvatten så det vart en kall dusch. Senare på kvällen upptäcker vi att vi inte har nån värme.
Jag som då jobbar på Mälarenergi förväntas då kunna fixa detta. Ja alltså kunna gå ut å kolla på fjärrvärme pannan å pilla lite så skulle värmen komma tillbaka.
Men nä...det kan jag inte.
Det jag kan göra är att ringa till kontrollrummet på ME.
Så det gjorde jag. Men det var ingen annan på vår gata som hade hört av sig ang detta så det måste vara våran anläggning som ballat ur.
Gör en felanmälan å blir efter några minuter uppringd av nån stackare som hade jouren.
Jag går ur i garaget å kollar samtidigt som jag pratar med teknikern å upptäcker då att NÅN har vridit på ventilerna, alltså stängt inflödet av varmvatten till oss.
Jag ber om ursäkt att jag störde teknikern å att jag nog vet vem som är den skyldige.
Vred på dom igen å efte nån timme var det varmt hemma igen.

Vart ska detta sluta?

2 kommentarer:

Blogger Mammatrollet sa...

Oj vad hon fixar T haha. Men dom hade rätt hemma hos dig, du var den som fixade tillbaka värmen... coolt ;)

15:07  
Blogger Emma sa...

Hahaha, hon är ju bara för härlig lilla busan! Vad kul ni måste ha det jämt. Kram

19:02  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida