torsdag, februari 07, 2008

Otacksamma jag

Igår var onsdagen med stort O. Det var dags för Pocket klubbens måntliga möte. Japp, denna gång hade vi läst.....tada....Hollywood fruar, Jackie Colins...japp.
Det var den nyare verisionen. Vi alla var eniga att det var alldels för lite sex i den. Hade faktikst förväntat oss massa mera tant snusk. Men där gick vi bet



För nån vecka sen fick S en kasse med urväxta kläder från G å T.
Som tack för detta fick jag igår en vinflaska,choklad å pengar i en söt liten silverpåse. Tack S.
Men otacksamma jag glömde den hemma hos värdinnan.

Den flarran å chokladen hade suttit fint idag.
Är hemma med en halvsjuk T. Alldels för pigg för att vara hemma å för hostig för att vara på dagis.
Att få iväg G till dagis då T skulle vara hema var det jobbigaste jag gjort på länge.

Idag skulle det komma barn som gått på hans dagis men börjat skolan nu. Då skulle G å hans gäng som ska börja i höst i skolan få en chans att ställa frågor om skolan å så. Jag tyckte att det skulle vara bra för G att vara med på, men han vägrade att gå.
Efter 40 min tjat,bråk,skrik,tårar,hot,belöningar så gav jag upp. Han vägrade. Så jag ringde till dagis å sa att han inte skulle komma.
Efter ett tag ringde det på dörren å där står 3 av killarna som går på Gs dagis(vi bor 100 m ifrån dagiset) å säger att de minsann vill att han kommer å leker med dom. G vart överlycklig(å jag med)
G har tyckt att det är så jobbigt på dagis för han har ingen att leka med.
Men han har det, men han drar sig undan säger fröknarna.
Så jag hoppas att detta fick G att förstå att han har kompisar på dagis.

Nu ska jag gå å läsa en saga för T å hoppas att hon somnar för jag är helt slut efter all bråk med G.

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida