tisdag, januari 29, 2008

Simskola

Måndagar är: Barnens aktivitets dag!
Japp, lilla myran T har gymnastik å G har simskola.
Det var min tur att följa med G till badet å sitta å svettas fullt påklädd i en simhall. Vissa föräldrar var så smarta att de själva hade på sig badkläder, men hallo jag visar inte min feta, orakade, bleka kropp i onödan.
Då sitter jag hellre å svattas i en timme. Men det var lite kaosartat då G vägra komma upp ur bassängen när lektionen var slut.
Där står jag fullt påklädd å försöker lirka med en 5 åring att nu fick han minsann komma upp.....Yeah right......G har aldrig varit ett särskilt lydigt barn å skulle nog inte börja då heller.
Så där står jag å gastar att nu skulle han upp å sprang som en dåre runt bassängen. Det var en show som många fick beskåda. Det hela slutade med att en annna mamma med badkläder lyfte upp honom ur bassängen....
Så var det bara duschen kvar...ja jag behöver ju inte berätta så mycket mer än att jag var dygnsur när vi kom därifrån.
Puhhh nästa måndag är det min tur att följa med T på gympa. Då ska man springa omkring med henne i gympasalen.
Hon är galen.
Gör volter till höger å vänster.

T & G

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida