tisdag, januari 06, 2009

Nu är julen borta

Jag har gjort det. Tagit bort julen. T sitter å surar på sitt rum att jag städat bort julen.
Det är alltid lika nostalgiskt att ta bort alla julsaker. Det är ju så mysigt, men imorrn börjar vardagen igen. Med jobb, dagis å skola. Lika bra att ta bort allt som man associerar med ledigt å tre veckors soffläge.
Vet dock inte hur det ska gå å få upp två barn som har helt vänt på dygnsrytmen. Somnar vid 23 å vaknar vid 9. Imorrn ska de upp kl 06,30. Mamma mia, önska mig lycka till. Å nu när de har loftsängar ska man hålla på att klättra upp å slå i huvve i taket å böka för att väcka dom. Eller så tänder man bara lampan å skriker VAKNA.

Idag var vi hos min farmor.
Min söta lilla farmor. Barnen fick en varsin flecce filt som de bara älskar. Å sen hade hon köpt en julklapp till mig å F. Sagoforms upplägningsfat för tacos med massa olika skålar. Va söt min 89 åriga farmor är. Ett taco fat.....

Farmor, T & G


T kör nalle i rullatorn

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida