måndag, juni 23, 2008

Sjuk

Jag har varit risig sen över en vecka tillbaka.
Så idag ringde jag till läkarmottagningen.
Jag sitter i telefonkö 30 minuter innan en sönder stressad sjuksyrra svarar. Under de här 30 min har jag jobbat upp ett mod att jag ska stå på mig att jag minsann ska ha en tid till läkaren.
I alla fall så svara då en sjuksyrra å jag presenterar mig å säger att jag vill ha en tid till läkaren pga min hals, för jag har haft ont nu i en....här avbryter hon mig å begär mitt personnummer, jag säger det å hon svarar att hon har en lucka kl 9, hinner jag dit undrar hon?
Kl är 8,33. Japp det gör jag svarar jag.
Ok bra svarar hon å sen tack å hej.
Jisees jag som hade tänkt att det skulle bli operation övertalning att få komma dit men icke.

Så jag sitter som ett frågetecken ett tag, men kommer till sanns å åker iväg.
Jag anländer till motagningen kl 8,50, läkaren ropar in mig 8,55. 9,03 är jag där ifrån.....
Läkaren tog mig i hand, presenterade sig, bad mig gapa stort å sa:
Det är ingen halsfluss i alla fal, det är bara ett virus. Drick mycket te...

Det var det märkligaste jag varit med om. Jag vet inte ens om han var doktor. Kan ju ha varit nån vaktmästare eller nåt.

1 kommentarer:

Blogger Mammatrollet sa...

hahaha what! tog inget prov eller nåt? va underligt.
Krya på dig och kramar!

19:50  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida