måndag, juni 09, 2008

Å herre...

...vad jag flänger omkring hemma.
Ända sedan F gjorde sig enhandad så har hemmet förfallit. Så skitigt som vi har hemma nu har jag nog aldrig låtit vårat hem vara. Spelar ingen roll om det är så att jag legat i 40 graders feber så har jag dammsugit eller skurat. Men nu har det varit så mycket med gärdet där ute(sk gräsmattan som det kommer allt annat än gräs på)
altan som stått halvfärdig, invalid man, barn i trots åldern å fan å hans moster.
Jag har på sin höjd skurat toan lite då å då, fångat dammråttor med mina bara händer å bett till högre makter att det inte kommer nån å hälsar på å ser misärren vi lever i.
Men nu i veckan kommer en städfirma å städer upp efter oss lortgrisar.
Varannan veckan ska de minsann komma. Så nu jäklars vart det fart på mig.
Jag springer omkring å samlar mattor för att tvätta dom med högtryckstvätten, kuddöverdrag åker av för att tvättas, stols överdargen till matstolaran åkte äntligen in i tvättmaskinen efter många månaders våndning att tag i det, jag viker tvätt som aldrig förr, plockar undan kartonger som stått å skräpat i tvättstugan som bara behöver förflyttas ca 5 m in i förrådet.
Allt för att städmänniskan ska komma åt å skura.
Men fan det här var ju skitjobbigt.
Ska jag hålla på så här varannan vecka vette fan om jag vill ha städhjälp.

Detta, mina vänner är vad folk kallar I-lands problem på hög nivå!

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida