onsdag, april 09, 2008

VAB

Är hemma med en sjuk Gurra. 40 i feber. Stackarn. Tyra är pigg. Som tur är. Hon fyller fyra på fredag å ska ha kalas på Busborgen då. Det har hon pratta om i ett år. Som hon har längtat. Skulle ju vara katastrof om hon vart sjuk nu.

När man är hemma å VAB:ar så så ska man ta hand om sitt sjuka barn. Springa efter vatten, snyta, klappa pannan, sitta å kolla på Ninja Turtels film, springa efter mera vatten osv.
Men jag får alltid en: "åhhh-nu-ska-jag-passa-på-att-göra" känsla.
Här ska sys gardiner, rensa garderober, skura fönster, sortera papper, placera kryddorna efter alfabetisk ordning(näääääääääääääärå).
Å så blir blir jag lite smått irreterad på det sjuka barnet när de vill att man ska sitta brevid å kolla på film. Men det är ju därfär jag är hemma ju.
Så nu ska jag lägga mig brevid Gurra å läsa VLT(inte höggt han är inte intresserad av vad som händer utanför Hökåsen) men bara för att han ville att jag skulle ligga brevid honom.

Det snöar ute.......What the f*ck........Varför????? Vad ska det vara bra för?

0 kommentarer:

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida