onsdag, april 02, 2008

Jag kan fickparkera

Japp det kan jag.
Igår så gjorde en sån jäkla snygg fickparkering så jag vart alldels yr av stolthet. Stod ett bra tag å beundrade den fina herrgårdsvagnen som var så perfekt innanför linjen.
Ibland är man bra!
Kan tyckas att detta ska man kunna då man haft körkort ett tag men till mit försvar; det brukar finnas "vanlig" parkering ledig.

När jag jobbade i Stockholm å hade bilen en dag å skulle fickparkera så gick jag ut å frågade en taxi chaffis som satt å dega i sin bil om han kunde hjälpa mig att parkera.
Han trodde först att jag skämtade. Men sen gick han ut å parkerade min bil samtidigt som han muttarde att om man inte kunde fickparkera skulle man minsann inte ha nåt körkort. Men jag förklarde för honom att jag bodde ca 10 mill norr om Stockholm(i Norrland i Stockholmarnas ögon ;)) å där behöver man minsann inte fickparkera varje dag.

Ångrara att jag inte tog kort på underverket!

1 kommentarer:

Blogger Mammatrollet sa...

Hihihi va roligt. coolt be om hjälp. klart man ska hjälpa norrlänningen, men nu kan du tydligen själv också :) Jag fickparkerade här utanför för någon vecka sen men jeepen hamnade på trottoaren hela tiden med ena däcket. Det kändes liksom inte när den gled upp där... suck. skulle behövt en chaffis eller DIG! Saknar dig.

14:30  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida