lördag, november 03, 2007

Vingligt

Jag grubblade å grubblade å kom fram till att skorna skulle behållas.
Efter att ha gått i mjukisbralla å sunkat hela veckan(hemma med sjuka barn) så stassade jag upp mig för att gå till jobbet i går(fredags). Så på med de skyhöga klackarna å vinglade iväg till jobbet. Jag kom några steg på parkeringen så höll jag på att vurpa...jäkla löv överallt å blöta var de. Men jag klarade mig å vinglade vidare. Redan här så har jag otroligt ont i fötterna. Det var ju som att tippa på tå. Å jag är ingen ballerina precis.

Dagen rullade på å jag med. + 1,6 på vågen hos Viktväktarna. Vadå, kan man inte äta pizza på söndan, en choklad rulle, ett rör Pringels, 40 kanlebullar, Bureger King å lite mera annat onyttigt å inte röra på sig å inte gå ner???? Va fan är världen på väg????

Dagen avslutades med ett besök på stan å på Lagerhaus med kollegan H. Det har blivit lite av en tradition att jag å H går dit en gång i månaden å ojar oss vad mycket snyggt det finns å va billigt det är. Inhandla lite snö på burk å lite annat smått å gott.

När det var dags att gå tillbaka till bilen så hade min fötter lagt av. De var lessa på att trängas in i ett par skyhöga(10 cm) klackskor. De sket fullständigt att vi var skitsnygga ihop. Varje steg var en kamp. Men jag lyckades......Jag kom fram till bilen, inte så graciöst som jag hade önskat men ändå.

Det kommer att dröja innan skorna åker på igen. Men jag var ju himla snygg där vid mitt skrivbord med fötterna under skrivbordet hela dan...

1 kommentarer:

Anonymous Anonym sa...

gumman, lilla gumman... Här kommer ett gott råd från en van klackgängare: Det finns gelekuddar att köpa på din sko som är suveräna! Prova dem och du (och dina Fötter) kommer att älska dem! (tror de kostar 49 kr paret) //Kram kram lotta

12:31  

Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]

<< Startsida